Kdo se má s těmi koly tahat – představte si situaci, že máte čtyři elektrokola, a vaším úkolem je naložit je na střechu, zajistit proti pohybu, a to těsně před odjezdem na dovolenou, kdy vás tlačí čas, abyste zavčasu dojeli do cílové destinace včas rezervace ubytování. Mít elektrokola na střeše auta znamená zvednout je až nad hlavu a když jste na to sami, musíte zvedat zhruba 22 kilo. U horských kol je to cca 15 kg, a pokud nejste trénovaní a zvyklí, dá vám to zabrat. Nemluvě o tom, co kdyby vám bicykl vyklouzl z ruky a rozbil třeba čelní sklo. Když ovšem vsadíte na nosič jízdních kol montovaný na „kouli“, zvedáte přepravovaný náklad jen do malé výšky od země a pravděpodobnost pádu kola na karosérii vozu je minimální.
I žena to zvládne – žena malého vzrůstu si stěží poradí sama s nasazováním elektrokol na střešní nosič, ovšem u nosičů na tažné zařízení to zvládne bez problémů. Kolo stačí zvednout od země jen do výšky zhruba 30 cm, případně najíždět do kolejnic držáku postupně a pozvolna.
Vidíte na ně – když jsou kola připevněna na střeše, za jízdy na ně nevidíte a to vám neustále navozuje jistý pocit strachu a nejistoty, jak to vlastně na té střeše drží: „Zajistil jsem to pořádně? Není někde něco uvolněného? Nenaklání se kola na bok?“ V tomto ohledu jsou lepší nosiče na 4 kola na tažné zařízení https://www.amsa.cz/Nosice-jizdnich-kol-na-tazne-zarizeni, tam jsou kola pod stálým dohledem ve zpětném zrcátku.
Jízda bude bezpečnější – s nosičem na kouli se vám lépe pojede, je to tím, že se těžiště vozidla nachází nízko nad zemí, zatímco s koly na střeše bude cloumat nárazový a boční vítr a navíc se jízdní souprava navýší zhruba o půldruhého metru. Dalším problémem může být parkování v nadzemních parkovištích, v garážích, průjezd pod některými lávkami a mosty, musíte zkrátka stále myslet na to, že váš vůz už není vysoký 190 cm, ale téměř tři metry.