Majitelé veteránů mívají ke svým vozidlům zvláštní vztah. Možná, že jim připomínají dobu dávno minulou, kdy technický pokrok nebyl tak daleko, jako dnes, a také se v souvislosti s tím neřešila spousta zádrhelů, které se u motorových vozidel vyskytují v současné době. Kupříkladu docela „obyčejné osvětlení“.
Možná někteří z vás ještě pamatují dobu, kdy se nikdo nestaral o to, zda uvádět do provozu světla v době, kdy je slunce nad obzorem. Dříve se zkrátka světla vozidel spínala ručně, a to pouze tehdy, byl-li k tomu pádný důvod. Ten měl plně ve své režii řidič, který světla rozsvěcoval jen v okamžiku, klesla-li venku dohlednost za mlhy, hustého deště, sněžení a samozřejmě za soumraku a za tmy.
V té době byl také na silnicích výrazně slabší provoz a mnoho desítek let se autodoprava provozovala výše uvedeným způsobem. Jenže doba se mění a spolu s ní i požadavky, kladené na řidiče a provozovatele motorových vozidel. Týká se to i spínání osvětlení v průběhu dne, které má vést k vyšší bezpečnosti silničního provozu. Zda se tím něco vyřešilo, můžete posoudit po nahlédnutí do statistik dopravních nehod, ovšem nás především zajímá dodržovat stanovené předpisy.
Abychom měli situaci snazší, existují i senzory a moduly pro automatické zapínání a vypínání světelných okruhů. Týká se to nejen parkovacích a tlumených světel, ale i osvětlení přístrojového panelu uvnitř vozidla a registrační značky.
Moduly dbají o to, aby se světla uváděla do provozu samočinně po zasunutí klíčku do zapalování, a aby se také sama vypnula poté, co vozidlo opouštíme, tím se brání nechtěným a nepříjemným situacím, kdy se zapomenou rozsvícená světla v autě několik hodin a to může vést až k úplnému vybití akumulátoru.
Moduly ovládání světel pod kódovým označením 5M0907357C pro vozidla Audi, Škoda a Volkswagen jsou k dispozici i jako náhradní díly v internetovém prodeji.